Tilskudd til siidaandeler og reinlag
Den 4. mars 2024 kom det nye digitale løsninger for deg som er siidaandelsleder eller representant for reinlag. Frist for å levere søknad om tilskudd til siidaandeler og reinlag er 31. mai.
31
mai
Husk Søknadsfristen
Hvem kan søke?
Siidaandelsleder og representant for reinlaget kan søke om tilskudd til siidaandeler og reinlag. Dersom siidaandelen har to ledere har dere begge som ansvarlige ledere tilgang til å levere søknaden. Dere må bli enige dere imellom hvem som skal logge inn og sende inn søknaden på vegne av siidaandelen. Begge lederne får tilsendt kvittering i meldingsinnboksen i Altinn, og begge er ansvarlige for at innsendte opplysninger er korrekte.
Om prosessen:
Viktige datoer
31
mai
Søknadsfrist:
31. mai
Utbetaling skjer:
Normalt innen en uke etter at vedtaket er fattet.
01
mai
Digitalt søknadsskjema åpner for registrering:
1. mai
Endringer i ordningen per 4. mars 2024
Regelverk
Endre kontonummer
Du kan endre kontonummer ved å logge deg inn via Altinn.
Trenger du hjelp?
Kontakt statsforvalteren i ditt fylke
Statsforvalteren kan hjelpe deg med spørsmål om søknader, plikter og rettigheter.
Finn din statsforvalter