Til hovedinnhold

Rapportere reinslakt – rapporteringsveiledning

Innhold på siden:

6. Hvordan logge inn for å rapportere reinslakt

Steg 1. Finn ordningen i Altinn 

For å rapportere, søk opp Innrapportering og tilskudd i forbindelse med slakting av rein i Altinn. Eller trykk på lenken på siden for rapportere slaktet rein og lagerbeholdning. 

Steg 2. Sørg for at du har riktige rolle 

For å sende inn en søknad på vegne av et foretak, må du ha enten ha tilgang til enkelttjeneste eller ha Altinn-rollen «primærnæring og næringsmiddel». Du kan se hvilke roller du har for et foretak i Altinn på siden «Profil, roller og rettigheter». Om du mangler riktig rolle, må en person i foretaket som har anledning til å gi slike rettigheter til andre, gi deg rollen. Beskrivelse av hvordan dette gjøres i Altinn finner du her:  Hvordan gi enkelttjeneste og rolle til andre.

Steg 3. Logg inn 

For å logge inn, velg den ID-en du ønsker å bruke (for eksempel BANKID). 

Steg 4. Velge aktøren du skal representere 

Etter at du har logget inn er det viktig at du velger riktig aktør. Hvis du velger deg som privatperson her, er du innlogget som privatperson og du vil kun se søknader som du har sendt inn som privatperson. Tilsvarende hvis du har valgt foretak med organisasjonsnummer som aktør, ser du kun søknadene som er sendt inn fra det foretaket som du har valgt. 

Fant du det du lette etter?